We’d like to remind Forumites to please avoid political debate on the Forum.
This is to keep it a safe and useful space for MoneySaving discussions. Threads that are – or become – political in nature may be removed in line with the Forum’s rules. Thank you for your understanding.
📨 Have you signed up to the Forum's new Email Digest yet? Get a selection of trending threads sent straight to your inbox daily, weekly or monthly!
App subscription/renewal error
Hi, I'm looking for advice about an app I signed up to at the end of April (the 1st month was discounted). I used it for a month, but the next time I went to use it, a message appeared saying that my subscription had expired on 30/05/2026. I was fine with that, as I had been considering cancelling anyway. However, a few days ago my PayPal account was charged for another month. I queried this with the company who sent a response (via an AI assistant) saying the following:
"Your subscription started on 30 April 2026 (1-month plan) and was already cancelled - it officially ended today, 21 June 2026. So no further action is needed on the cancellation front, as it's already been processed.
Regarding the £47.02 charge - this was the monthly renewal payment taken on 1 June 2026 for the second month of your subscription (covering the period from 30 May to 21 June).
About the login issue - I completely understand how confusing and frustrating it must have been to see your subscription showing as "expired" when you tried to log in a few weeks ago, especially when you were still being charged. That should not have happened, and I sincerely apologise for that experience. The app is web-based and you can always access it at todayistheday.app/login - sometimes clearing your browser cache and cookies or trying a different browser can help resolve display issues like this.
Regarding your refund request - unfortunately, as your initial purchase was made over 11 days ago (back on 30 April), your subscription falls outside our refund policy window. I understand this isn't the answer you were hoping for, and I'm truly sorry about that."
Is there anything I can do about this?
Thanks.
Comments
-
You'll need to locate the Ts & Cs and ascertain whether you only signed up for a single month or if you were committing to a rolling contract that needed to be explicitly terminated.
1 -
My invoice just says 1 month plan. The general Ts & Cs are here: https://todayistheday.app/subscription-and-refund-policy
As far as I can see, it says that it depends on the plan you chose when subscribing.
0 -
I'd interpret clause 2.3 as signifying that the subscription will auto-renew until you cancel (under clause 3).
1
Confirm your email address to Create Threads and Reply
Categories
- All Categories
- 355.8K Banking & Borrowing
- 254.9K Reduce Debt & Boost Income
- 456.2K Spending & Discounts
- 248.3K Work, Benefits & Business
- 606K Mortgages, Homes & Bills
- 179K Life & Family
- 263.8K Travel & Transport
- 1.5M Hobbies & Leisure
- 16.2K Discuss & Feedback
- 37.7K Read-Only Boards
