Your browser isn't supported
It looks like you're using an old web browser. To get the most out of the site and to ensure guides display correctly, we suggest upgrading your browser now. Download the latest:

Welcome to the MSE Forums

We're home to a fantastic community of MoneySavers but anyone can post. Please exercise caution & report spam, illegal, offensive or libellous posts/messages: click "report" or email forumteam@. Skimlinks & other affiliated links are turned on

Search
Page 7
    • Loxy1
    • By Loxy1 27th Jan 15, 1:32 PM
    • 21 Posts
    • 4 Thanks
    Loxy1
    Hi

    I just wanted to share my opinion of Interparcel, this is only my opinion but it is based upon my experience -

    I arranged to send a parcel to Sweden, I entered my email address and phone number in case of issue. I paid over £22 and thought everything was fine, I later discovered that the parcel had not been delivered. I called interparcel and was told someone would call me back.

    No one called back and so I called again to chase, I was now informed that the parcel was being returned to them and that not only had I lost out on the initial charge of £22 but that I would be charged to return the item - no one could advise of the charge

    I later received an email stating that I now owe them £34.80 and I quote - "Please arrange payment within the next seven days to prevent your parcel being disposed of. If your parcel is disposed of you are still liable for these return charges." So Interparcel in conjunction with UPS would like to charge me almost £60 without actually delivering my parcel to it's intended destination - in fact it will end up back where it came from.




    so a few points -

    • Interparcel deny that they or UPS should have contacted me or left a note at the delivery point
    • They feel it is just to charge me as much as they like without contacting me to return the goods
    • They have charged 150% of the outbound cost (nice business if you can get some mug to pay it I guess)
    • Interparcel did not return my initial call as promised - they are slow to answer emails but quick to answer Facebook - is it all a false front?
    • Interparcel constantly blame UPS yet when I have asked to speak to UPS they refuse to allow me to do this while constantly fobbing me off

    In my opinion the company appears to be process driven, has no regard for customer service and feels it right and just to not deliver a parcel yet charge the customer extra for the privilege

    So when you send a parcel with Interparcel or UPS just think that you are actually opening yourself up to unlimited additional charges and that given the range of these charges and the additional profit that these profit greedy firms can make they will make sure they charge you as much as they can

    BUYER BEWARE - DARE YOU RISK THE UNSPECIFIED AND HENCE I ASSUME POTENTIALLY UNLIMITED CHARGES FROM USING INTERPARCEL / UPS?
    • Brooker Dave
    • By Brooker Dave 27th Jan 15, 9:08 PM
    • 4,909 Posts
    • 3,148 Thanks
    Brooker Dave
    Pay the £34 to get it back and then use the courts to get your £60 back.
    "Love you Dave Brooker! x"

    "i sent a letter headded sales of god act 1979"
    • Brooker Dave
    • By Brooker Dave 27th Jan 15, 9:09 PM
    • 4,909 Posts
    • 3,148 Thanks
    Brooker Dave
    BTW if you have the UPS tracking number you can ring UPS to get it sorted out, what does the tracking show?
    "Love you Dave Brooker! x"

    "i sent a letter headded sales of god act 1979"
    • corper
    • By corper 26th Mar 15, 6:05 PM
    • 7 Posts
    • 1 Thanks
    corper
    Stay clear
    Just had my 3rd non collection with them. Once they've had your payment there's nothing they can do as they don't have contact with couriers (their words). Won't be using again!
    • sham63
    • By sham63 26th Mar 15, 8:04 PM
    • 964 Posts
    • 742 Thanks
    sham63
    Just to keep things in perspective I have used them about 30 times in the last 4 weeks with no problems.
    • Fuller-Fuel LTD
    • By Fuller-Fuel LTD 14th Dec 15, 3:09 PM
    • 1 Posts
    • 0 Thanks
    Fuller-Fuel LTD
    I shipped 3 acrylic point of sale systems with inter parcel as I've used them for years now without a problem. Yet after this experience I won't be using them again. I will stick with the post office!

    This item was shipped and the additional cover was paid (£20) to cover me up to £1000. The item arrived damaged due the driver throwing parcels around his van all of which was not only witnessed by members of staff but also caught on cctv.

    As a result of this my item arrived damaged to my customer. I have supplied all of the information requested I.e images of box, wrapping invoices etc etc.

    Leanna initially told me this claim would be resolved as quickly as possible after hearing how the driver had handled not only mine but other customers parcels and that this had been reported to the courier.

    I then receive a reply from leanna stating that the screen is glass and they don't cover for glass therefore I'm unable to claim which is a fair point as they don't cover for glass. Yet the damage has been caused to the acrylic which isn't glass and as acrylic isn't on there list of prohibited items then I can claim. Leanna then states it's no longer being classed as glass now (how convenient) yet it's now classed as a monitor which is also a prohibited item. A touch screen "acrylic" point of sales system isn't classed as a "glass" monitor as these are two completely different things that's serve two different purposes? so each time I reply with an answer they just categorise it as something else so they can work there way out of paying up.

    As explained to leanna all of this information, images, cctv, emails etc will also be forwarded onto there MD, YouTube (cctv) and watchdog as this is completely unacceptable to treat customers in this manor. They take people's money (additional insurance fees) then throw items around the van to break them and then refuse to pay out when caught red handed. I can't believe that faced with such compelling evidence I'm still being refused to make a claim.

    I would avoid this company as when you look at there prohibited items honestly without sounding dramatic every item in the world other than air is on that list!

    I am now out of pocket having to refund a customer and having a damaged pos system retured to me for the bin.
    • Brooker Dave
    • By Brooker Dave 14th Dec 15, 5:36 PM
    • 4,909 Posts
    • 3,148 Thanks
    Brooker Dave
    If you were misold your insurance, complain to the FOS ombudsman.

    Use the courts to reclaim the cost of the damage to your system caused by their subcontractors negligence.
    "Love you Dave Brooker! x"

    "i sent a letter headded sales of god act 1979"
    • Fuzzyfella
    • By Fuzzyfella 9th Dec 16, 1:11 PM
    • 1 Posts
    • 0 Thanks
    Fuzzyfella
    Interparcel is NO GOOD
    Booked what Interparcel called a 'next day service with UPS' to be then told that the delivery postcode just outside Edinburgh, (which is in mainland UK), is NOT considered part of their next day service. This was never made clear on their website and I was only advised about certain postcodes not falling under the next day service AFTER delivery was finally made, even though they are trying to say I was advised before the booking, which is rubbish. Beware using Interparcel as it seems their service is neither guaranteed nor will they refund on late deliveries. I will NOT be using Interparcel again!
    • SpammyTheSpammer
    • By SpammyTheSpammer 10th Dec 16, 10:22 AM
    • 1,565 Posts
    • 1,624 Thanks
    SpammyTheSpammer
    Never used it
    Always Collect + for us
    I am a cow so cannot speak Bullshine but I do recognise its smell when I come upon it.
    • Ian011
    • By Ian011 10th Dec 16, 12:44 PM
    • 2,014 Posts
    • 1,177 Thanks
    Ian011
    if you are UK Resident then my hermes is the best way to send your parcel overseas. my hermes customer service is friendly customer service and ready to help to fix all your problems. This is the direct number 0844 453 **** you can use to connect directly with my hermes customer services team. one of the my hermes person will be available for you to get your query solved as soon as possible.
    Originally posted by mikegrath
    The quoted 0844 number is a "call connection service". This is operated by a third-party and simply forwards calls and charges the caller a premium rate (up to 62p per minute) to do so.

    Get the correct telephone number for my hermes from their official website and avoid the premium rate call charges.

    To be clear, the 0844 number is a scam.
    • redgolf
    • By redgolf 5th May 17, 5:34 PM
    • 2 Posts
    • 0 Thanks
    redgolf
    Interparcel are Crap
    Make a Cuppa and read this.


    I've just been on to Interparcel who didn't deliver a parcel to my son in Spain, they emailed to say that they didnt have a phone number on the parcel and could i give them one, This I did but they then said the number I gave them was a UK number and the Spanish would not call the UK so could I supply them with a Spanish number, This I did within 10 minutes of them asking but by that time they had started the returns process and sent it back to me. anyway its arrived back to me today and they wont issue me with a refund.







    Dear Tom,
    Thank you for your email.
    Iím afraid as the return was caused by an incorrect address query, I am unable to give any kind of refund or compensation on this.

    Please accept my sincerest apologies for any inconvenience caused.

    Should you require any further information please do not hesitate to contact us.

    Casey McBride
    Customer Service Advisor


    Hello,

    Pray tell me what was wrong with the address
    Its the same address that I used to send letters to via royal mail with no problems.
    There was nothing wrong with the address, if you check back your communications with me you wanted a phone number ,
    I gave you my UK number and was told that the Spanish would not phone the UK so within the hour or maybe sooner I supplied you with a Spanish number
    but it seems your lot were too quick in starting the returns process.
    So having said that I do expect a refund or I will never be using your services again and whats more I will be posting my experiences on line on every forum I can think of.
    T.Ward




    Dear Tom,
    Thank you for your email.
    Please be advised, for parcels being returned we are charged return charges. As we also believe this was a DPD error, we have waived the return charges for you. Therefore, you have not paid for the return charges due to this DPD error, but as my colleague has advised, we would not be able to issue a refund or any compensation on this occasion.
    If there is anything else I can help you with, please do not hesitate to contact me.

    Kind Regards Kate Hall



    hello,
    I'm not interested in excuses, just please issue a refund and be done with it.
    Regards Tom Ward

    Dear Tom,
    Thank you for your email.
    We would not be able to issue a refund or any compensation on this occasion.
    If there is anything else I can help you with, please do not hesitate to contact me.
    Kind regards,
    Kate Hall
    Customer Service Advisor



    You are not listening
    Please give me the email address of you CEO.

    I'm not interested in excuses, just please issue a refund and be done with it.
    Regards Tom Ward




    Dear Tom,

    Thank you for your email.
    As per my previous email, we would not be able to issue a refund or any compensation on this occasion.

    We have already waived the return charges as a gesture of goodwill. To take this further, please message escalated at interparcel dot com
    If there is anything else I can help you with, please do not hesitate to contact me.

    Kind regards,
    Kate Hall
    Customer Service Advisor

    I hear what you say but you dont hear what I am saying.
    I will willingly send an email to escalate the dispute but in the meantime please give me the email of your company's CEO
    Regards Tom Ward


    Dear Tom,
    Thank you for your email.
    I am unable to give this information out Iím afraid.
    I am hearing what you are saying but as per the terms of use, this service is not covered by money back guarantee. We have waived the return charges as a gesture of goodwill and returned to you free of charge, but the initial service to send it out has been used, we were not given a local number on the original booking for them to call which is required at the time of booking, so we are unable to issue a refund or any compensation for this shipment.
    am unable to advise further.
    If there is anything else I can help you with, please do not hesitate to contact me.
    Kind regards,
    Kate Hall
    Customer Service Advisor



    This conversation is going to look good when it hits the internet along with all the other comments that are already there,
    Now stop messing me around and please Issue a refund.
    Regards Tom Ward


    I would not recommend Interp[arcel to my worst enemy
    • mrcol1000
    • By mrcol1000 5th May 17, 8:58 PM
    • 4,580 Posts
    • 3,942 Thanks
    mrcol1000
    I nominate Kate for the 2017 "Staying Polite And Pleasant With A Difficult Customer" Award.
    • redgolf
    • By redgolf 5th May 17, 9:23 PM
    • 2 Posts
    • 0 Thanks
    redgolf
    there's nothing difficult about me mrcol1000
    but congratulations for your 1000th post in 8 years.
    you obviously have a lot to say!LOL!
    • Kerri_2
    • By Kerri_2 11th Jan 18, 9:12 PM
    • 1 Posts
    • 0 Thanks
    Kerri_2
    Terrible company - would steer well clear! Excuse after excuse about where my parcel was (apparently it exported from U.K. THREE times!) and customer support was useless
    • theonlywayisup
    • By theonlywayisup 11th Jan 18, 10:00 PM
    • 12,196 Posts
    • 8,246 Thanks
    theonlywayisup
    Terrible company - would steer well clear! Excuse after excuse about where my parcel was (apparently it exported from U.K. THREE times!) and customer support was useless
    Originally posted by Kerri_2
    Did it get to it's destination? Parcels are mis-sorted with lots of carriers, at least if you can see yours was exported 3 times it seems to have been comprehensively tracked.
Welcome to our new Forum!

Our aim is to save you money quickly and easily. We hope you like it!

Forum Team Contact us

Live Stats

3,971Posts Today

8,329Users online

Martin's Twitter
  • We all knew we'd win in the end. Never in doubt! ....walks away whistling

  • Yeeesss. Phew. Wow. Uh. Oy yoy yoy

  • It's interesting that 80% of the crowd are young women... According to the close ups we keep seeing anyway.

  • Follow Martin