Your browser isn't supported
It looks like you're using an old web browser. To get the most out of the site and to ensure guides display correctly, we suggest upgrading your browser now. Download the latest:

Welcome to the MSE Forums

We're home to a fantastic community of MoneySavers but anyone can post. Please exercise caution & report spam, illegal, offensive or libellous posts/messages: click "report" or email forumteam@. Skimlinks & other affiliated links are turned on

Search
  • FIRST POST
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 24th Nov 17, 8:32 PM
    • 2,863Posts
    • 13,329Thanks
    MoneyMate
    Who or what company owns the PAC code ID mobile number ?
    • #1
    • 24th Nov 17, 8:32 PM
    Who or what company owns the PAC code ID mobile number ? 24th Nov 17 at 8:32 PM
    Hi hope you can help today I have discovered my number is shared with another phone.

    Originally my number came with a ASDA sim, then ported to Sainsburys mobile which then disappeared from the marketplace so ported to my current provider ID all were PAYG Three Network.

    All was OK till today when I discovered that recently my number was enabled on a 1P contract phone.

    If I ported my number over to another sim who would keep the working number, currently I can make calls and it comes off my monthly quota BUT all incoming calls / texts go to the other phone 1P contract.

    Is There a simple answer so I don't have change my number, if your confused how to you think I feel, any sensible suggestions welcome please
    Last edited by MoneyMate; 06-12-2017 at 9:39 AM.
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
Page 5
    • Enceladus
    • By Enceladus 4th Dec 17, 10:57 AM
    • 67 Posts
    • 18 Thanks
    Enceladus
    CPW had some cheek charging you £5 for a replacement SIM when the original was not working properly.
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 4th Dec 17, 11:09 AM
    • 2,863 Posts
    • 13,329 Thanks
    MoneyMate
    CPW had some cheek charging you £5 for a replacement SIM when the original was not working properly.
    Originally posted by Enceladus
    Good point, but at least they should be sending me a £15 cheque .

    Better than the ID mob still in a war of words battle

    On reflection I believe both sims were working perfectly OK
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
    • Heng Leng
    • By Heng Leng 4th Dec 17, 2:58 PM
    • 4,284 Posts
    • 1,322 Thanks
    Heng Leng
    Sorry but I know you are only trying to help BUT im not disclosing any more of my number, every one already has the ending in "000"
    Originally posted by MoneyMate
    Glad you got it sorted in the end.

    You can find out the donor network yourself (for future info) by googling the first five digits e.g. 07808 is O2 . They always control the ported number and simply re-route your incoming calls/texts to whichever other network you port to.
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 5th Dec 17, 9:25 AM
    • 2,863 Posts
    • 13,329 Thanks
    MoneyMate
    CPW had some cheek charging you £5 for a replacement SIM when the original was not working properly.
    Originally posted by Enceladus
    The worse thing now is ID are charging me £4.33p for cancelling without 30 days notice , beyond belief that I had to port out due to sharing my mobile number with a total stranger on 1P

    I would strongly recommend anyone considering ID check first, their non U.K. based call centre is a joke, but I believe at least some of their contact centres are in this country, sales etc.
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
    • d123
    • By d123 5th Dec 17, 11:00 PM
    • 6,749 Posts
    • 4,303 Thanks
    d123
    The worse thing now is ID are charging me £4.33p for cancelling without 30 days notice , beyond belief that I had to port out due to sharing my mobile number with a total stranger on 1P

    I would strongly recommend anyone considering ID check first, their non U.K. based call centre is a joke, but I believe at least some of their contact centres are in this country, sales etc.
    Originally posted by MoneyMate
    I think the majority of users complain about their poor customer services, they seem to be quite useless.
    ====
    • Ian011
    • By Ian011 6th Dec 17, 1:58 AM
    • 1,892 Posts
    • 1,065 Thanks
    Ian011
    If they failed to mention the charge when you applied for the PAC, you could argue that the charge is not valid.
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 6th Dec 17, 9:22 AM
    • 2,863 Posts
    • 13,329 Thanks
    MoneyMate
    If they failed to mention the charge when you applied for the PAC, you could argue that the charge is not valid.
    Originally posted by Ian011
    At the end of the day who wants to stay when you're sharing your mobile number with a complete stranger,so porting out asap, it's all on my Resolver list, see if they can get a result with this non U.K. Call centre con people.
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 7th Dec 17, 11:22 AM
    • 2,863 Posts
    • 13,329 Thanks
    MoneyMate
    Well tried to contact ID on Twitter or the "Cowboys" is a better name no good surprise surprise.
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 8th Dec 17, 10:28 AM
    • 2,863 Posts
    • 13,329 Thanks
    MoneyMate
    ID seem not to want to talk about their problems
    with Resolver ,In 18 days I will be able to escalate my case to CEO at ID.
    Perhaps sorted for year end ?
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 9th Dec 17, 9:05 AM
    • 2,863 Posts
    • 13,329 Thanks
    MoneyMate
    At least ID are starting to talk sense
    ID have made an offer of compensation but still want me to pay £4.33p for leaving early, through Resolver site see what they say next
    Last edited by MoneyMate; 09-12-2017 at 11:10 AM.
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 9th Dec 17, 11:14 AM
    • 2,863 Posts
    • 13,329 Thanks
    MoneyMate
    So strange that currently i'm talking to both ID and Carphone Warehouse reference compensation, wonder why they do that is it not the same company ?
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
    • d123
    • By d123 9th Dec 17, 12:18 PM
    • 6,749 Posts
    • 4,303 Thanks
    d123
    So strange that currently i'm talking to both ID and Carphone Warehouse reference compensation, wonder why they do that is it not the same company ?
    Originally posted by MoneyMate
    Itís owned by CPW, but run as a separate company.
    ====
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 9th Dec 17, 4:57 PM
    • 2,863 Posts
    • 13,329 Thanks
    MoneyMate
    Resolver rule OK
    Well they've refused to pay the £4.33p so called early cancellation fee, so the Resolver case continues.
    Also want me to reopen my bank detail, NoNoNO
    16 days until escalation
    In 16 days I will be able to escalate my case to CEO
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
    • pmduk
    • By pmduk 9th Dec 17, 8:33 PM
    • 7,725 Posts
    • 5,589 Thanks
    pmduk
    It's unlikely your case goes to the CEO, more likely to a different complaint-handler authorised to handle complaints on his/her behalf. Possibly sitting at the same bank of desks.
    • Jon 01
    • By Jon 01 9th Dec 17, 9:14 PM
    • 4,963 Posts
    • 1,578 Thanks
    Jon 01
    Tends to be the Exec office for Resolver issues.

    I've tried Resolver a couple of time, total waste of time. Just a system to appear to be doing something which in fact does nothing at all. Don't expect to get anything sorted through it...
    • Colin_Maybe
    • By Colin_Maybe 10th Dec 17, 10:17 AM
    • 1,409 Posts
    • 597 Thanks
    Colin_Maybe
    Tends to be the Exec office for Resolver issues.

    I've tried Resolver a couple of time, total waste of time. Just a system to appear to be doing something which in fact does nothing at all. Don't expect to get anything sorted through it...
    Originally posted by Jon 01
    I've used it (damned if I can remember what for though) and it worked perfectly. I'd certainly recommend it.
    • pmduk
    • By pmduk 10th Dec 17, 10:22 AM
    • 7,725 Posts
    • 5,589 Thanks
    pmduk
    Tends to be the Exec office for Resolver issues.

    I've tried Resolver a couple of time, total waste of time. Just a system to appear to be doing something which in fact does nothing at all. Don't expect to get anything sorted through it...
    Originally posted by Jon 01
    In my experience, the exec office sends all complaints to the complaints dept. Those that have had exec office contact get signed off differently.
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 10th Dec 17, 10:46 AM
    • 2,863 Posts
    • 13,329 Thanks
    MoneyMate
    ID Mobile " Cowboys "
    Update from ID
    Hixxxx,

    Thank you for your recent mail.

    I have looked at your account and can confirm that there is currently a balance of £3.44 on the account and the approved credit is £20.00 which can be added to your account.

    The The amount remaining will be refunded into your bank account, this will be £16.56 and can be refunded by reverse direct debit into your bank account. In order to complete the reverse direct debit we will require an active direct debit instruction which will allow the credit to be refunded within 5 working days.

    I apologise for the inconvenience caused.

    Friendly reminder that we have 2 self care services, the iD Account and iD App that allows you to monitor your usage, allowances, update bank details and much more.

    If you have any questions, call us on 7777 from your iD mobile, or 0333 003 7777 from a landline (charges from landlines and other mobile networks may vary).


    Kind Regards,

    Byron Turner
    iD Customer Services

    Original Message Follows:
    ------------------------
    The £20 is compensation which I refused
    the £4.33p is the early cancellation charge which I dispute.
    Would you reopen your account for these "Cowboys"
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
    • d123
    • By d123 10th Dec 17, 8:30 PM
    • 6,749 Posts
    • 4,303 Thanks
    d123
    Update from ID
    ------------------------
    The £20 is compensation which I refused
    the £4.33p is the early cancellation charge which I dispute.
    Would you reopen your account for these "Cowboys"
    Originally posted by MoneyMate


    If youíre happy with £16 credit then yes, if you are wanting to go for more compensation and the outstanding line rental voided, then no, hold out and then demand a cheque if they agree.
    ====
    • MoneyMate
    • By MoneyMate 11th Dec 17, 10:36 AM
    • 2,863 Posts
    • 13,329 Thanks
    MoneyMate
    ID Hopeless
    And then a new twist
    Hi XXXXX

    Thank you for your recent email.

    I'm sorry to learn of the issues that occurred.

    I've sent off the request to arrange a cheque to be sent to you, please
    be advised that the cheque can take up to 14 - 30 days to be received.

    For any further assistance do not hesitate to reply to this email,
    alternatively you may contact our Customer Service Team on 7777 (free
    from your iD Mobile phone) from your iD Mobile sim or 0333 003 7777 from
    any other mobile number or landline. (standard rates apply when calling
    from a landline or alternative mobile network).


    Kind Regards,

    Aqeela Voegt
    iD Customer Services
    There are more questions than answers
    WARNING ! May go silent for unfriendly replies
    Please excuse me Spell it MOST times
    UK Resident
Welcome to our new Forum!

Our aim is to save you money quickly and easily. We hope you like it!

Forum Team Contact us

Live Stats

1,699Posts Today

7,048Users online

Martin's Twitter